facebook_page_plugin

O programie

Program Kirklanda oferuje stypendia na dwusemestralne studia doskonalące na polskich uczelniach. O stypendium mogą się ubiegać posiadający wyższe wykształcenie młodzi liderzy z 9 krajów: Armenii, Azerbejdżanu, Białorusi, Gruzji, Kazachstanu, Kirgistanu, Mołdawii, Rosji i Ukrainy zainteresowani rozwojem demokracji, gospodarki i społeczeństwa obywatelskiego w swoich krajach i w regionie.

Program Kirkland Research

W 2016 roku utworzona została nowa ścieżka naukowa w ramach Kirklanda - Program Kirkland Research - będącą odpowiedzią na potrzebę krótkoterminowych staży badawczo-naukowych dla osób mających już ugruntowaną pozycję naukową.

Nasi Absolwenci

Mamy już niemal 750 absolwentów! Ekspertów, menadżerów, naukowców, chetnych do współpracy i dzielenia się swoim doświadczeniem. Informacje o Absolwentach można znaleźć w stale rozwijanej Bazie Eksperckiej Absolwentów Programu.  

Patron Programu

Lane Kirkland urodził się 12 marca 1922 r. w Camden w Południowej Karolinie. W roku 1948, po ukończeniu studiów, podjął pracę w American Federation of Labor (AFL). Szybko stał się znany z wyrazistości światopoglądu i z dobrego pióra - z jego ekspertyz i rad korzystali czołowi politycy, jak Lyndon Johnson, Harry Truman, John Kennedy, Ronald Reagan, czy Henry Kissinger i Allan Greenspan.

ARMENIA
Marina Brutyan (2005/2006)
http://www.kaukaz.net/cgi-bin/blosxom.cgi/polish/marina20
http://www.neweasterneurope.eu/node/199
http://www.new.org.pl/2013-01-23,europejskie_reformy_w_bialoruskim_stylu.html
http://lewica24.pl/wywiady/533-brutyan-ormianie-czuja-sie-ofiara.html
http://www.lewica24.pl/swiat/522-armenia-slabnie-poparcie-partii-prezydenckiej.html
http://eastbook.eu/author/marina-brutyan/

 

BIAŁORUŚ

Maksim Puranok (2006/2007)

http://www.belpohod.info/news/vyshlo_v_svet_metodicheskoe_posobie_po_vyzhivaniju_dlja_aktivnykh_i_samodejatelnykh_turistov/2012-05-25-1
http://www.rozwinskrzydla.org/upload/kcfinder/files/publikacje/Nie%20obok%20ale%20razem.pdf
http://www.tio.by/newspaper/715
http://tio.by/newspaper/1421
http://tio.by/newspaper/3686
http://www.tio.by/newspaper/9999
http://www.tio.by/newspaper/10139
http://www.tio.by/newspaper/11211
www.tio.by/newspaper/11856
http://www.tio.by/news/12279
http://tio.by/newspaper/2706
http://www.bc.pollub.pl/Content/329/Scriptores34a.pdf
http://budzma.org/news/labaratoryya-litaraturnaha-perakladu-zabaranila-adama-mickevicha-fota.html#

 

GRUZJA
Megi Bibiluri (2008/2009)
http://magazynkontakt.pl/gruzja-po-drugiej-stronie-wojny.html

 

KAZACHSTAN
Yeltay Rakhmanberdy
http://zkgmu.kz/index.php?do=static&page=shetelde-leumettk-zhne-medicinaly-sala-boyynsha-blm-alu-shn-ou-zhosparyn-zhazu-tayrybynda-master-kla

 

Danyar Sapargaliyev (2010/2011)

Book Chapters
1.    Sapargaliyev, Daniyar (2013). ‘Changing direction: mobile technology in Russian higher education’. In: Lam, Li, Cheung and Wang eds. Knowledge Sharing through Technology. Communications in Computer and Information Science. Volume 407.Springer, pp.178-185.
http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-642-45272-7_17
2.    Sapargaliyev, Daniyar (2012). ‘Using a Facebook closed-group as part of an online course’. In: Li, Wang, Yuen and Cheung, Kwan eds. Engaging Learners Through Emerging Technologies. Communications in Computer and Information Science. Volume 302. Springer, pp.59-68.
http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-642-31398-1_6
3.    Sapargaliyev, Daniyar (2011). ‘The organization of mobile learning in higher education of Kazakhstan’. In: Kwan, McNaught, Tsang and Wang, Li eds. Enhancing Learning Through Technology. Education Unplugged: Mobile Technologies and Web 2.0. Communications in Computer and Information Science. Volume 177. Springer, pp.63-70.
http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-642-22383-9_6

Journal Articles
1.    Sapargaliyev, Daniyar (2014). ‘Using a Facebook closed-group as part of an online course’. International Journal of Innovation and Learning [in press].
http://www.inderscience.com/info/ingeneral/forthcoming.php?jcode=ijil
2.    Sapargaliyev, Daniyar (2013). ‘How mobile technologies influence on students’ psycho-emotional state’. International Journal of Mobile Learning and Organisation, 7(3/4), pp.224-238.
http://www.inderscience.com/info/inarticle.php?artid=57163
3.    Sapargaliyev, Daniyar (2013). ‘The implementation of mobile learning in higher schools of Kazakhstan’. International Journal of Innovation and Learning, 13(4), pp.406-420.
http://www.inderscience.com/info/inarticle.php?artid=54236
4.    Sapargaliyev, Daniyar (2012). ‘Development of mobile learning in Kazakhstani higher education’. International Journal of Mobile Learning and Organisation, 6(3/4), pp.232-245.
http://www.inderscience.com/info/inarticle.php?artid=50045
5.    Sapargaliyev, Daniyar (2012). ‘E-Learning in Kazakhstan: stages of formation and prospects for development’. International Journal of Advanced Corporate Learning, 5(4), pp.42-45.
http://online-journals.org/i-jac/article/viewArticle/2210

Conference Items
1.    Sapargaliyev, Daniyar (2014). Forced necessity: MOOCs in post-Soviet countries. The 9th International Conference on e-Learning, 26-27 June 2014, Chile [in press].
http://academic-conferences.org/icel/icel2014/icel14-abstracts.htm
2.    Sapargaliyev, Daniyar (2014). Social media in Russian higher education. In: European Conference on Social Media, 10-11 July 2014, Brighton, United Kingdom [in press].
http://academic-conferences.org/ecsm/ecsm2014/ecsm14-abstracts.htm
3.    Sapargaliyev, Daniyar (2013). Using social network VKontakte for studying Sociology. In: The 12th European Conference on e-Learning, 30-31 October 2013, Sophia Antipolis, France.
http://academic-conferences.org/ecel/ecel2013/ecel13-abstracts.htm
4.    Sapargaliyev, Daniyar (2013). WikiBilim (Wiki Knowledge): salvation of the Kazakh language on the Internet. In: Interactive Collaborative Learning Conference, 25-27 September 2013, Kazan, Russia, pp. 791-792.
http://www.deepdyve.com/lp/institute-of-electrical-and-electronics-engineers/wikibilim-wiki-knowledge-salvation-of-the-kazakh-language-on-the-P7TdF7wSZW
5.    Sapargaliyev, Daniyar (2013). Social networking in education of the former Soviet states. In: Social Media (18th international education technology conference), 1-3 August 2013, Hong Kong.
http://www.socialmedia2013.org/sm3112-review.html
6.    Sapargaliyev, Daniyar (2013). Changing direction: mobile technology in Russian higher education. In: International Conference on ICT in Teaching and Learning, 10-11 July 2013, Hong Kong, 208-215.
ict2013.hkuspace.hku.hk/doc/ICT_presentation_allocation_Part3.pdf‎
7.    Sapargaliyev, Daniyar (2013). The future of e-Learning in Kazakhstan. In: The Future of Education Conference, 13-14 June 2013, Florence, Italy, pp.1-4.
http://conference.pixel-online.net/foe2013/common/download/Paper_pdf/365-ELE21-FP-Sapargaliyev-FOE2013.pdf
8.    Sapargaliyev, Daniyar (2012). Development of mobile learning in higher education of Russia. In: The 7th International Conference on Interactive Mobile and Computer Aided Learning, 6-7 November 2012, Amman, Jordan, pp. 48-51.
http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?arnumber=6396449
9.    Sapargaliyev, Daniyar (2012). E-learning in Kazakhstan: stages of formation and prospects for development. In: International Conference on E-Learning in the Workplace, 13-15 June 2012, New York, USA, pp.1-4.
http://www.icelw.org/program/program_2012.html
10.    Sapargaliyev, Daniyar (2012). Development of distance education in Kazakhstan. In: The Future of Education Conference, 7-8 June 2012, Florence, Italy, pp.1-4.
conference.pixel-online.net/.../555-DE09-FP-Sapargaliyev-FOE2012.pdf‎
11.    Sapargaliyev, Daniyar (2012). Readiness of students to use mobile technologies in learning at Eurasian National University. In: The EDEN Annual Conference, 6-9 June 2012, Porto, Portugal, pp.1-8.
www.eden-online.org/system/files/Annual_2012_Porto_BOA.pdf‎
12.    Sapargaliyev, Daniyar (2012). Readiness of teachers to implement of mobile learning at Eurasian National University. In: IADIS International Conference Mobile Learning, 11-13 March 2012, Berlin, Germany, pp.279-284.
http://www.iadis.org/ml2012/Final_Program_ML2012.pdf
13.    Sapargaliyev, Daniyar (2012). Some possibilities of using mobile devices in learning. In: The 6th International Technology, Education and Development Conference, 5-7 March 2012, Valencia, Spain, pp.1-8.
http://library.iated.org/view/SAPARGALIYEV2012SOM
14.    Sapargaliyev, Daniyar (2011). Development of mobile learning in Kazakhstani higher education. In: The 10th World Conference on Mobile and Contextual Learning, 18-21 October  2011, Beijing, China, pp. 368-370.
http://mlearn.bnu.edu.cn/source/Conference_Procedings.pdf
15.    Sapargaliyev, Daniyar (2011). Some pedagogical aspects in organization of mobile learning in teaching Polish language. In: Theoretical and Practical Aspects of Distance Learning Conference, 10-11 October 2011, Cieszyn, Poland, pp.261-276.
https://wydawnictwo.us.edu.pl/sites/wydawnictwo.us.edu.pl/files/1686_pdf.pdf

Other publications
1.    Sapargaliyev, Daniyar (2014). Wearable learning: How Google Glass is changing education. Ideas in Mobile Learning, Symposium, 6-7 March 2014, Bristol, United Kingdom.
http://cloudworks.ac.uk/cloud/view/8612
2.    Sapargaliyev, Daniyar and Shulenbayeva, Kamila (2013). ‘Informatization of Kazakhstani Higher Education’. Procedia Social and Behavioral Sciences, 83, pp.468-472.
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042813011592

Invited Seminars
1.    Sapargaliyev, Daniyar (2014). ICT for Inclusive Education: Possibilities in Kazakhstan. University of Cambridge, Faculty of Education, United Kingdom, March 2014.
http://talks.cam.ac.uk/talk/index/51299


ROSJA
Elena Bakulina (2011/2012)
http://www.uhasselt.be/UH/fac-rechten/Faculteit-Rechten-Actueel/Faculteit-Rechten-Actueel-In-de-kijker/Faculteit-Rechten-Actueel-In-de-kijker-2013/Russische-doctoraatsstudente-op-de-bres-voor-het-milieu.html


UKRAINA
Evgen Sytnik (2002/2003)
http://www.pravda.com.ua/columns/2012/01/27/6935513/

 

Oleksandr Zinchenko (2010/2011)
http://texty.org.ua/pg/article/editorial/read/43544/
http://texty.org.ua/pg/article/editorial/read/44154/
http://texty.org.ua/pg/article/editorial/read/44850/

 

Ula SUrszula Sobiecka
Dyrektor Programu Stypendialnego im. Lane’a Kirklanda
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel.: +48 504 10 39 04,   skype: urszula.sobiecka    

 

Anna-WiecekAnna Więcek
Koordynator ds. Organizacji Programu im. Lane’a Kirklanda
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel.: +48 607 17 77 15,   skype: anna.wiecek.fulbr

 

JKJoanna Stanisławska
Koordynator Projektów Poststypendialnych Programu im. Lane’a Kirklanda
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel.: +48 669 407 514,   skype: joanna.stanislawska.fulbr          

 

ajak 1Anna Jakowska
Koordynator ds. Promocji i Projektów Poststypendialnych Programu im. Lane’a Kirklanda
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel.: +48 501 332 021,   skype: anulajak

 

Polina Chinimczuk 3Polina Chinimczuk
Koordynator Programowy
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel.: +48 722 751 945  

 

 

Inspektor Ochrony Danych Osobowych
Joanna Stanisławska
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 


 

FLP podstawowaBiuro Programu Stypendialnego im. Lane'a Kirklanda:

Fundacja Liderzy Przemian             

Al. Jerozolimskie 133 lok. 56

02-304 Warszawa

 

 

 

Biuletyn Kirklanda
publikowany jest 2 razy do roku.
Jego intencją jest przedstawianie
różnorodnych poglądów stypendystów
oraz publikowanie bieżących informacji
o przebiegu Programu, a także
wiadomości z życia absolwentów.

 

Numer 32, kwiecień 2018

okadka 32

 

 

Numer 31, październik 2017

okadka 31


 

Numer 30, luty 2017

okadka 30

 

 

Numer 29, październik 2016

okadka 29

 

Numer 28, luty 2016

okładka 28

 

Numer 27, listopad 2015

Biuletyn Kirk 27 okladka

Numer 26, luty 2015

okadka biul 26

 

Numer 25, październik 2014

okladka Biuletyn 25

Numer 24, luty 2014

Kirkland24 okladka

 

 Numer 23, wrzesień 2013

1 Kirk24 www 

Numer 22, luty 2013

1 Kirk22 www

 

Numer 21, wrzesień 2012 Kirk21 A

 

Numer 20, luty 2012 Kirk20 A

 

Numer 19, wrzesień 2011 Kirk19 A

 

Numer 18, luty 2011 Kirk18 A

 

Numer 17, wrzesień 2010 Kirk17 A  

Administrator Programu

Fundacja Liderzy Przemian została powołana do życia w lutym 2016 r. z zadaniem administrowania dwoma, działającymi od lat, programami Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności – Programem Stypendialnym im. Lane’a Kirklanda i Programem Study Tours to Poland. Oba programy mają charakter międzynarodowy i łączy je podobieństwo grup docelowych, co daje możliwość rozwoju współpracy i zakresu działań w przyszłości. 

Fundator Programu

Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności została założona przez Polsko-Amerykański Fundusz Przedsiębiorczości, utworzony na mocy ustawy „O popieraniu demokracji w Europie Wschodniej” (SEED Act), uchwalonej w 1989 roku przez Kongres USA.

 

kirk white2

Adres

Biuro Programu Stypendialnego im. Lane'a Kirklanda

Fundacja Liderzy Przemian

Al. Jerozolimskie 133 lok. 56

02-304 Warszawa 

fundacja@leadersofchange.pl

PAFW Medium2

Search